Strik de beste kandidaten én hou ze in je team




Image

Objective


Niet alleen je klanten en prospecten willen weten waar je als ondernemening voor staat. Ook je huidig team en potentiële medewerkers. Hoe kom je als bedrijf in the picture om goede kandidaten aan te trekken?

Alles begint bij candidate attraction. Anno 2020 kiezen mensen al lang niet meer louter een job op basis van de omschrijving in de vacature. Het begint bij een duidelijke en aanlokkelijk employee value proposition. Het totale plaatje moet kloppen. Naast loon en voordelen is de ‘what’s in it for me’ ook van belang. We denken aan persoonlijke ontwikkeling, (door)groeimogelijkheden en het algemeen geluk van de medewerkers.

Basically


Laat je bedrijf een club zijn waar mensen lid van willen worden. Het gaat hier niet alleen om de arbeidsvoorwaarden en de job inhouden. Een werkgeversmerk heeft ook te maken met de invloed die je als bedrijf hebt op de wereld. Over je missie. Simon Sinek, welgekende Amerikaanse auteur en motiverende spreker, verwoordt het uitstekend in één van zijn Tedtalks: “People don’t buy what you do, they buy why you do it”. Eens je dat op een goede manier uitstraalt en er effectief naar handelt, zal je op de eerste rij staan om high potentials op de arbeidsmarkt aan te trekken.

Second Objective


Employee engagement zorgt voor een maximale betrokkenheid die medewerkers een boost geven. Het is de creatie van een bedrijfscultuur waarin medewerkers méér bieden dan hun mogelijkheden en potentieel.

Op basis van vertrouwen, integriteit en communicatie werkt Blast mee aan een consistent en wederzijds engagement.

Of course they’d still be glad it’s Friday, they just won’t mind it’s Monday either.
Stéphanie Albers